Veronica Roth "Lahkulööja" // "Mässaja" // "Murdmatu"


Augustikuuks otsustasin võtta ette terve sarja ja valituks osutus "Lahkulööja. Sain selle sünnipäevaks oma härralt. Avaldasin enne muidugi soovi ja saingi. Nii see sari mind 4.maist kuni 1.augustini ootas. 




"LAHKULÖÖJA"

ÜKSAINUS VALIK VÕIB SIND MUUTA
Beatrice Priori Chicagos koosneb ühiskond viiest killast, millest igaüks kummardab ühte voorust: Siirad ausust, Isetud ennastsalgavust, Kartmatud vaprust, Sõbralikud rahumeelsust ja Erudiidid intelligentsust. Igal aastal peavad valimispäeval kõik kuueteist-aastased otsustama ühe killa kasuks, et pühendada sellele oma ülejäänud elu. Beatrice’i jaoks tähendab see oma perekonna juurde jäämist või siis otsust olla see, kes ta päriselt on – mõlemat ta ei saa. Tema valik üllatab kõiki, ka teda ennast........



Esimene osa oligi "Lahkulööja". Esimesed 10 lehekülge jõudsin juba kahetseda, et lasin selle sünnipäevaks kinkida. Kuid siis ülejäänud 370 lehekülge olin sellesse naelutatud. Ma muidu selliseid raamatuid ei loe või noh polegi ühtegi lugenud. Siis see sobis mulle ideaalselt. Kogu aeg lugesin ja mõtlesin, mis edasi, sest kordagi ei olnud igav. Tegevus tegevuse järgi. P-Õ-N-E-V-! 
Julgen seda soovitada, isegi kui muidu selline ebarealistlik asi ei meeldi.






"MÄSSAJA"

Tris pääses julmast rünnakust tema lapsepõlvekodu ja perekonna vastu. Aga ta on maksnud kohutavat hinda. Leinast ja süümepiinadest räsituna käitub ta veelgi meeletumalt, üritades leppida oma uue tulevikuga. Kui Tris tahab aga jälile saada tõele oma maailma kohta, peab ta olema tugevam kui eales varem, sest teda ees ootavad valikud on veel raskemad, ohverdused veel rängemad.....

Lahkulööja sarja teine raamat oli "Mässaja". Lugesin selle mõne päevaga läbi ja meeldis see samuti. Küll esimene osa oli natuke parem. Mingi hetk ma lugesin ja lugesin ja mõtlesin, mis nüüd edasi. Tõeliselt põnev oli. Siis läks asi ilusaks ja lõppes nii, et tuli alustada viimase osaga.








"MURDMATU"


Kildadele tuginev ühiskond, millesse Tris Prior kunagi uskus, on hävinenud – selle on purustanud vägivald ja võimuvõitlus ning kaotused ja reetmine. Kui Trisile tehakse ettepanek uurida maailma, mis jääb väljapoole tuttavaid piire, on ta seega igasuguse kahtluseta nõus. Ehk teisel pool tara leiab ta koos Tobiasega uue, kergema elu, vaba valedest ja valusatest mälestustest?
Kuid Trisi ees ootav uus maailm on veel keerulisem kui see, mille ta seljataha jättis. Ta saab teada asju, mis muudavad igaveseks neid, keda ta armastab. Taas kord peab Tris asuma võitlusesse inimloomusega – ja iseendaga – ning seisma silmitsi võimatuna näivate valikutega. Ta peab leidma tee, kuidas jääda kindlaks vaprusele, truudusele ja armastusele.......

Kolmas ehk viimane osa oli "Murdmatu".  Ei olnud see lugemine nii huvitav nagu eelnevad osad. Vahepeal kadus mu mõte ära. Räägiti asjadest, mis mind üldse ei huvitanud. Ja siis tuli lõpp, mis lihtsalt neelas mind endasse, et mis edasi. Edasi juhtus see, et ma pettusin täiega. Ma ei tahtnud sellist lõppu. Kuni lõpuni välja lootsin, aga ei. Esimest korda, kus läbi loetud raamat ei lõppenud nii nagu ma tahtsin :D. Kuid see eest oli lõpp huvitav. Tihti kipub nii minema, et siis on kõik ilus ja tore ja on igav lugeda.





Väga hea sari. Ootan huviga, millel filme näeks. Ning never say never. Ehk ma arvasin, et sellist masti raamatud pole mulle. Kuid tegelikult olid need väga põnevad ja kaasahaaravad. Kolmest parim oli esimene osa. Nii kipub enamasti iga raamatu ja filmiga olema. Mulle väga meeldis ja soovitan sullegi, juhul kui pole neid veel lugenud :)







Oled "Lahkulööja" sarja lugenud? Kuidas sulle meeldis? Ning kas pettusid lõpus või mitte?
Võite mulle ka mõnd teist head sarja soovitada. 



Teie Klaarika! :)

Comments

  1. Kõik raamatud loetud, ka minu jaoks oli kõige parem ja huvitavam esimene osa. Soovitan lugeda ka antud sarja raamatut 'Four', kus esimene osa on Nelja poolt ümber kirjutatud. Eesti keeles küll vist saadaval ei ole.

    http://www.apollo.ee/four-a-divergent-collection-1.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo, ma ei teadnudki, et selline raamat ka on. Kindlasti peab selle ka millalgi läbi lugema :)

      Delete
  2. Filmid ka täitsa olemas,ei tea küll kas kõik osad ,aga midagi olen näinud igatahes ja oli väga huvitav:) Googelda,ei mäleta ise täpselt enam lihtsalt:/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nüüd on olemas kõik 3 filmi ka. Eks tulevikus tuleb need ikka ära vaadata :)

      Delete
  3. Raamatud on ammu loetud ja täitsa tore sari oli. Lõpp oli selline, mis üle pika aja suuremaid emotsioone tekitas, aga hea raamat peabki tundeid esile kutsuma, nii et ei kurda. Filmidest olen näinud vaid esimest ja osaliselt teist, kuid olen kuulnud et kolmas erineb suuresti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ning sellised raamatud jäävad hästi meelde ka, mis teistmoodi lõppevad. Väga tahaks filme näha. Olen ka kuulnud, et kolmas osa raamatust erinev juba selle lõpu poolest.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts