Minu areng hobifotograafina


Täna näitan teile suures koguses pilte ehk väike tagasivise, kust ma alustasin ja kuhu ma olen hobifotograafina jõudnud. Iga pildi all ka väike kommentaar. Selle aja jooksul olen vahetanud mitu korda tehnikat. Pentaxi vahetanud Canoni vasta ja tunda seda magusmõrudat tunnet kui tuleb rahakotirauad teha siis lahti kui selleks valmis pole. Paraku selline on elu ja jumalale tänatud saan ma siiski fotograafiaga tegeleda ja pakkuda klientidele kauneid emotsioone.


Kas oleksid huvitatud nägema mingeid kokkuvõtteid sessioonidest? Kuu kokkuvõtted? Kvartali kokkuvõtte? Või on sul mõni parem idee? 

Kõik sai alguse sellest pildist (kasutusel oli Pentax KS-1 + Pentax 50mm 1.8). Pilt on tehtud 29.september. Kui hiljem neid photoshopis töötlesin siis sattusin suurde vaimustusse ja tegin instagramis ettepaneku, et tahan veel pilte teha. 


16.10.2016 loen oma esimeseks sessiooniks, mille eest sain ka esimese tasu. Ütleme nii, et kuskilt peab ju alustama. Olen siiralt tänulik, et minu tolleaegsed pildid olid sellised, et minu juurde oldi nõus tulema pildistama. Ilma teieta, ei oleks ma praegu ilmselt siin, kus ma olen.


2017 jaanuaris tegin oma esimese beebi pildistamise. Parajalt hirmutav, aga täiesti tehtav. 


Esimese kingiloosi võitja. Väike Markus käis emme ja issiga pildistamas.


Selleks ajaks olin välja vahetanud objektiivi. Nüüd oli pidevas kasutuses Pentax KS-1 + Sigma 17-70 mm 2.8). Esimesed kliendid, kes polnud tuttavad. Uued kliendid tekitavad siiani ärevust, et kuidas sobime. Siiani on ärevus asjata olnud. 


2017 mai esimene beebiootus. Palju eeltööd ning olin lõpp-tulemusega väga rahul.


Nii palju kauneid naisi, et ei teagi midagi nendega peale hakata. 


Esimene sessioon uue tehnikaga (Canon 760D + Sigma 30mm 1.4)
 Tegu on Ange teise sessiooniga minu juures ning talle meeldib kui fotograaf astub oma mugavustsoonist välja ehk minu esmakordne pildistamine kui kaaslaseks on kaherattaline. Tegelikult mulle väga meeldivad sellised sessioonid isegi kui ma pole kindel, kas saan hakkama. 


Üha rohkem kasutasin juba oma uusi preseteid ja avastain photoshopis enda jaokselupäästva tööriista (adjustment brush). 


Juba 2017 hakkas mulle sügis meeldima, eriti kui nii ilusad inimesed kaamera ees on.


2017 oktoober tegin oma teise kingiloosi, mille võitis armas Triin ja ta tuli koos sõbrannadega pildistama.


Kliendid suudavad üllatada. Kui väljas on tõeline koerailm ja arvan, et tuleb pildistamine ära jätta siis klient nii ei arva. Ei sega vihm ega tuul, vaid teeme näo, et õues on suurepärane ilm.


Umbes poolteist kuud enne jõule sai selgeks, et mingi jõulunurga ma püsti panen, kõigest paari päevaga (mõte, rekvisiidid ja kokkupanek). Üsna tilluke see sai, aga see eest sai seal väga palju sessioone tehtud. Seal nurgas olid esimesteks klientideks Triinu ja Taavo, kelle pulma ka suvel pildistama läksin.

Peale jõule oli rahulik periood. Mõni üksik pildistamine ühes kalendrikuus, oli ka täiesti vabu kuid.

Sain uue objektiivi Canon 85mm 1.8, mida kohe ka õe peal katsetasin. Olin ja olen siiani sellest suures vaimustuses. 

Alates juunikuust läks graafik ka tihedamaks. 


16.juuni 2018 sain pildistada oma elu esimest pulma. Närv oli suur, sest vastutus oli meeletu. Taaskord toredad inimesed võtavad pinge maha ja lasevad nautida kogu protsessi.

Juulikuus ostsin uue tehnika, sest vana kere otsustas õhtale minna. Nii läksin üle täiskaadrile ja kasutuses on nüüd Canon 6D + Canon 85mm 1.8.

2017 suve teine pulm. Oeh, midagi ilusamat ja kaunimat polegi vist näinud. Pulmapäev täis kõige erilisemaid emotsioone.

Õde ja tema peikat pildistades mõistsin kui ilus on sügis ja kui ilusaks see pildid muudab. Kuni selle pildi tegemiseni oli rahulik periood siis peale seda sai graafik üsna tihe, aga just nii mulle meeldibki.


Te vaid vaadake kui kaunis on sügis ja kui tore on Mari-Anni väike pere.


Koos nende kaunitaridega panime sügisele punkti. Käisin väikesel puhkusel ja olin valmis alustama jõulutralliga.

Ja tänasesse päeva ma jõudnud olengi. Uskumatu, sest poleks elas arvanud, et võiksin nii kaugele jõuda. Kuid mul on tõeliselt hea meel, et mulle on selline võimalus antud.



Teie Klaarika!

Comments

Popular Posts